maandag 9 november 2009

Afvaltip: hoelahoepen!


Ik voorspel dat binnenkort de hoelahoeps niet meer aan te slepen zijn: in Amerika heeft de Hoopnotic Hoopdance een ware rage ontketent en zijn er bij fitnesscentra zelfs wachtlijsten voor de lessen. Wordt dit na Zumba de nieuwste fitnessrage?

Als klein meisje vond ik hoelahoepen al leuk en ik was er niet slecht in, al zeg ik het zelf: ik heb een keer de tijd opgenomen en slaagde erin de hoelahoep bijna een kwartier lang op de heupen te houden. De volgende dag kon ik bijna niet meer lopen, maar ik had toch maar mooi het hoelahoep-record bij ons in de straat op mijn naam gebracht; een record dat door generatiegenoten nooit meer is verbeterd of geëvenaard (zei ze trots). Ook op de Wii Fit doe ik regelmatig de hoelahoep-oefening, al vermoed ik dat dat er voor toevallige voorbijgangers wel erg raar uitziet (zou ik de gordijnen open laten, wat ik niet doe); op de Wii Fit is het hoelahoepen virtueel en dus zonder de hoelahoep.

Oefenen met de hoepel is in ieder geval goed voor je lijf; je spieren, uithoudingsvermogen en wervelkolom worden er beter van en je verbrandt er ook nog eens zo'n 100 calorieën per 10 minuten mee. En duur is het ook al niet, want je hoeft er alleen voor een paar euro in de speelgoedwinkel een hoelahoep voor aan te schaffen.

Interesse in Hoopnotic Hoopdance? Zie hieronder wat het inhoudt!


Bron: Gezondheidsnet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten